Auditor al sistemului de management al continuitatii afacerii conform ISO 22301:2019 si ISO 19011:2018

Denumire curs

5 zile

Auditor al sistemului de management al continuitatii afacerii conform ISO 22301:2019 si ISO 19011:2018

Perioada si loc de desfasurare

24 – 28.06.2024

 

Cursul poate avea loc (la alegere) intr-unul din cele 2 intervale orare:

  • 9:00 – 16:00
  • 14:00 – 21:00

Obiective

Obtinerea si dezvoltarea competentelor generale si specifice unui auditor in domeniul managementului continuitatii afacerii:
• intelegerea cerintelor standardului ISO 22301:2019 privind aspectele de urmarit de catre auditori;
• intelegerea cerintelor standardului ISO 19011:2018 in contextul auditurilor desfasurate conform ISO 22301:2019;
• planificarea, efectuarea si raportarea auditului avand in vedere riscurile si necesitatile utilizatorilor/beneficiarilor rezultatelor auditurilor;
• competenta si evaluarea auditorilor;
• evaluarea conformitatii si a eficacitatii sistemului de management;
• lucrul in echipa.

Grup tinta

Orice persoana implicata in definirea, planificarea, auditul, implementarea sau gestionarea unui sistem de management al continuitatii afacerii (SMCA) bazat pe ISO 22301:2019.
• Management executiv;
• Responsabili si specialisti pe probleme privind managementul continuitatii afacerii;
• Responsabili implicati in proiectarea, implementarea si gestionarea SMCA in cadrul unei organizatii.

Tematica

• Prezentarea sistemului de management conform ISO 22301:2019 din punct de vedere al aspectelor ce vor fi urmarite de auditori;
• Prezentarea conceptelor de baza ale sistemului de management al continuitatii afacerii;
• Studierea cerintelor ISO 22301:2019;
• Integrarea cu alte standarde ale sistemelor de management, pornind de la abordarea bazata pe risc si coroborand cu Anexa SL – High-level structure;
• Intelegerea conceptelor cheie de continuitate a activitatii;
• Introducerea sistemului de management al continuitatii afacerii in organizatie;
• Identificarea functiilor critice ale afacerii si potentialele perturbari.
• Prezentarea ISO 19011:2018;
• Managementul programului de audit;
• Planificarea si efectuarea auditului avand in vedere riscurile si necesitatile utilizatorilor/beneficiarilor rezultatelor auditurilor;
• Conducerea unui audit avand in vedere riscurile si necesitatile utilizatorilor rezultatelor auditurilor;
• Monitorizarea performantei auditului si a aplicarii programului de audit;
• Factori de imbunatatire continua a programului de audit si a procesului de audit;
• Competenta si evaluarea auditorilor
• Studii de caz
• Testare finala

Competente dobandite

• cerintele ISO 22301:2019 privind Sistemul de Management al Continuitatii Afacerii – SMCA;
• integrarea SMCA cu alte standarde ale sistemelor de management, pornind de la abordarea bazata pe risc si coroborand cu Anexa SL – High-level structure;
• intelegerea conceptelor cheie de continuitate a activitatii ca parte a continuitatii afacerii;
• introducerea sistemului de management al continuitatii afacerii in organizatie;
• identificarea functiilor critice ale afacerii si potentialele perturbari;
• asigurarea competentelor pentru implementarea unui sistem de management privind continuitatea afacerii inclusiv a instrumentelor care ofera posibilitatea de a reactiona eficient la orice intrerupere;
• intocmirea Planului pentru continuitatea afacerii si desfasurarea unor activitati precum instruirea, exercitiile si revizuirea permanenta.
• definirea proceselor operationale de baza si efectele ce ar putea aparea din cauza unor pericole;
• elaborarea unei analize privind impactul asupra activitatilor (BIA);
• implementarea rezultatelor in urma unui audit si cresterea rezilientei organizatiei si a capacitatii de revenire a acesteia dupa o perturbare;
• cerintele standardelor ISO 19011 si ISO 22301:2019 precum si a tehnicilor de audit aplicabile unui Sistemul de Management al Continuitatii Afacerii – SMCA creat in baza standardului ISO 22301:2019;
• gestionarea unui program de audit al Sistemului de Management al Continuitatii Afacerii – SMCA, efectuarea de audituri si competenta auditorilor SMCA, in completarea indrumarilor din ISO 19011;
• planificarea si efectuarea auditurilor sistemelor de management, competenta si evaluarea unui auditor si a unei echipe de audit;
• instrumentele necesare pentru a re-evalua

    Prin trimiterea acestui formular dau acordul SRAC pentru utilizarea si prelucrarea datelor mele cu caracter personal conform Regulamentului UE 2016/679 in vederea comunicarii privind activitatile de evaluare a conformitatii (certificare, inspectie, verificare, expertiza tehnica etc.) cat si pentru a primi informatii si comunicari privind activitati conexe acestui domeniu. Aceste date nu vor fi folosite in alte scopuri decat cele descrise mai sus si nu vor fi comunicate catre terti decat in cazurile cerute de lege.