Denumire curs
5 zile
Auditor al sistemului de management al continuitatii afacerii conform ISO 22301:2019 si ISO 19011:2018
Perioada si loc de desfasurare
24 – 28.06.2024
Cursul poate avea loc (la alegere) intr-unul din cele 2 intervale orare:
Obiective
Obtinerea si dezvoltarea competentelor generale si specifice unui auditor in domeniul managementului continuitatii afacerii:
• intelegerea cerintelor standardului ISO 22301:2019 privind aspectele de urmarit de catre auditori;
• intelegerea cerintelor standardului ISO 19011:2018 in contextul auditurilor desfasurate conform ISO 22301:2019;
• planificarea, efectuarea si raportarea auditului avand in vedere riscurile si necesitatile utilizatorilor/beneficiarilor rezultatelor auditurilor;
• competenta si evaluarea auditorilor;
• evaluarea conformitatii si a eficacitatii sistemului de management;
• lucrul in echipa.
Grup tinta
Orice persoana implicata in definirea, planificarea, auditul, implementarea sau gestionarea unui sistem de management al continuitatii afacerii (SMCA) bazat pe ISO 22301:2019.
• Management executiv;
• Responsabili si specialisti pe probleme privind managementul continuitatii afacerii;
• Responsabili implicati in proiectarea, implementarea si gestionarea SMCA in cadrul unei organizatii.
Tematica
• Prezentarea sistemului de management conform ISO 22301:2019 din punct de vedere al aspectelor ce vor fi urmarite de auditori;
• Prezentarea conceptelor de baza ale sistemului de management al continuitatii afacerii;
• Studierea cerintelor ISO 22301:2019;
• Integrarea cu alte standarde ale sistemelor de management, pornind de la abordarea bazata pe risc si coroborand cu Anexa SL – High-level structure;
• Intelegerea conceptelor cheie de continuitate a activitatii;
• Introducerea sistemului de management al continuitatii afacerii in organizatie;
• Identificarea functiilor critice ale afacerii si potentialele perturbari.
• Prezentarea ISO 19011:2018;
• Managementul programului de audit;
• Planificarea si efectuarea auditului avand in vedere riscurile si necesitatile utilizatorilor/beneficiarilor rezultatelor auditurilor;
• Conducerea unui audit avand in vedere riscurile si necesitatile utilizatorilor rezultatelor auditurilor;
• Monitorizarea performantei auditului si a aplicarii programului de audit;
• Factori de imbunatatire continua a programului de audit si a procesului de audit;
• Competenta si evaluarea auditorilor
• Studii de caz
• Testare finala
Competente dobandite
• cerintele ISO 22301:2019 privind Sistemul de Management al Continuitatii Afacerii – SMCA;
• integrarea SMCA cu alte standarde ale sistemelor de management, pornind de la abordarea bazata pe risc si coroborand cu Anexa SL – High-level structure;
• intelegerea conceptelor cheie de continuitate a activitatii ca parte a continuitatii afacerii;
• introducerea sistemului de management al continuitatii afacerii in organizatie;
• identificarea functiilor critice ale afacerii si potentialele perturbari;
• asigurarea competentelor pentru implementarea unui sistem de management privind continuitatea afacerii inclusiv a instrumentelor care ofera posibilitatea de a reactiona eficient la orice intrerupere;
• intocmirea Planului pentru continuitatea afacerii si desfasurarea unor activitati precum instruirea, exercitiile si revizuirea permanenta.
• definirea proceselor operationale de baza si efectele ce ar putea aparea din cauza unor pericole;
• elaborarea unei analize privind impactul asupra activitatilor (BIA);
• implementarea rezultatelor in urma unui audit si cresterea rezilientei organizatiei si a capacitatii de revenire a acesteia dupa o perturbare;
• cerintele standardelor ISO 19011 si ISO 22301:2019 precum si a tehnicilor de audit aplicabile unui Sistemul de Management al Continuitatii Afacerii – SMCA creat in baza standardului ISO 22301:2019;
• gestionarea unui program de audit al Sistemului de Management al Continuitatii Afacerii – SMCA, efectuarea de audituri si competenta auditorilor SMCA, in completarea indrumarilor din ISO 19011;
• planificarea si efectuarea auditurilor sistemelor de management, competenta si evaluarea unui auditor si a unei echipe de audit;
• instrumentele necesare pentru a re-evalua