Denumire curs
zile
Auditor in domeniul calitatii (cod COR 214130, autorizat CAFFPA, recunoscut la nivel national de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale si Ministerul Educatiei Nationale)
Perioada si loc de desfasurare
la formarea grupei
Obiective
• Conducerea cu succes a unui program de audit calitate la nivel de organizatie;
• Monitorizarea si masurarea performantelor organizationale prin audit calitate;
• Constientizarea importantei lucrului in echipa si a conceptului de Leadership;
• Evaluarea conformitatii si eficacitatii SMC si a proceselor sale prin planificarea si realizarea auditurilor calitate;
• Cresterea certitudinii in realizarea obiectivelor si a rezultatelor intentionate la nivel de organizatie;
• Identificarea si punerea in valoare a potentialului de imbunatatire identificat prin auditul calitate;
• Imbunatatirea performantei si eficacitatii sistemului de management si a proceselor sale prin auditul calitate;
• Imbunatatirea eficacitatii in planificarea si luarea deciziilor manageriale prin furnizarea de informatii utile rezultate din auditul calitate;
• Prevenirea si minimizarea pierderilor, factor esential in cresterea performantei organizationale prin auditul calitate;
• Incurajarea managementului proactiv si participativ.
Grup tinta
Persoane care urmeaza sa
• proiecteze/revizuiasca documentatia si sa implementeze un sistem de management al calitatii;
• efectueze audituri in domeniul calitatii.
Conditie de participare: persoane cu studii superioare, promovate cu diploma de licenta.
Tematica
• Prezentarea cerintelor din ISO 9001 si a modului de aplicare al acestora;
• Prezentarea recomandarilor din ISO 19011 si a modului de aplicare al acestora;
• Leadership-ul reproiectarii unui sistem de management al calitatii;
• Abordarea bazata pe proces, fundamentul sistemului de management.
• Proiectarea / reproiectarea proceselor SMC avand in vedere modul de lucru, cerintele privind abordarea bazata pe proces, aplicarea metodologiei PDCA si a gandirii bazate pe risc si oportunitate;
• Stabilirea si planificarea obiectivelor in cadrul sistemului de management avand in vedere contextul organizational, cerintele relevante ale partilor interesate, prioritatile si intentiile comerciale ale managementului organizatiei;
• Determinarea metodelor si criteriilor pentru cresterea eficacitatii operarii si a controlului proceselor determinate in cadrul sistemului de management al calitatii;
• Monitorizarea, masurarea si raportarea in cadrul sistemului de management;
• Determinarea si proiectarea procedurilor, metodelor si a criteriilor de audit calitate;
• Proiectarea si coordonarea programului de audit calitate, determinarea si alocarea resurselor;
• Realizarea auditului calitate, criterii de evaluare a conformitatii si eficacitatii SMC prin audit;
• Monitorizarea aplicarii programului de audit calitate si a procesului de audit;
• Raportarea, analiza si evaluarea rezultatelor auditului calitate;
• Imbunatatirea programului si a procesului de audit calitate;
• Analiza si imbunatatirea continua a sistemului de management prin utilizarea rezultatelor auditului calitate;
• Studii de caz si aplicatii practice.
Competente dobandite
• Aplicarea cerintelor privind abordarea bazata pe proces, a metodologiei PDCA si a gandirii bazate pe risc si oportunitate la nivel de SMC si a proceselor acestuia;
• Stabilirea, planificarea, implementarea si imbunatatirea unui proces de audit calitate, respectiv secunda parte ale carui rezultate sa fie utilizate ca baza in fundamentarea deciziilor si actiunilor manageriale;
• Stabilirea programului de audit calitate avand in vedere contextul organizational, cerintele relevante ale partilor interesate, principiile de audit si a obiectivelor si strategiilor organizatiei;
• Stabilirea obiectivelor si evaluarea riscurilor si a oportunitatilor programului de audit calitate;
• Stabilirea metodelor, criteriilor si procedurilor de audit calitate;
• Comunicarea si coordonarea programului de audit calitate la nivel de organizatie;
• Elaborarea documentelor de lucru necesare realizarii unui audit calitate;
• Planificarea si realizarea auditurilor individuale planificate prin programul de audit calitate sau datorate unor necesitati interne;
• Comunicarea in cadrul echipei de audit, coroborarea informatiilor in cadrul echipei de audit calitate;
• Inregistrarea si documentarea constatarilor de audit calitate, a riscurilor si oportunitatilor identificate prin audit si emiterea concluziilor auditului;
• Elaboarea raportului de audit calitate avand in vedere cerintele utilizatorilor rezultatelor auditului;
• Evaluarea si analiza eficacitatii programului si a auditurilor individuale, raportarea rezultatelor;
• Determinarea si planificarea oportunitatilor de imbunatatire a programului de audit calitate, metodelor si criteriilor, raportarea rezultatelor.