Denumire curs
3 zile
Sistem de management anti-mita conform SR ISO 37001:2017
Perioada si loc de desfasurare
12 – 14.02.2024
Online
13 – 15.05.2024
Online
28 – 30.10.2024
Online
Obiective
Obtinerea si dezvoltarea competentelor generale si specifice in domeniul managementului anti-mita:
• intelegerea cerintelor standardului SR ISO 37001:2017;
• competenta si evaluare;
• evaluarea conformitatii si a eficacitatii sistemului de management;
• lucrul in echipa.
Grup tinta
Orice persoana implicata in definirea, planificarea, implementarea sau gestionarea unui sistem de management anti-mita (SMAM) bazat pe SR ISO 37001:2017:
• Management executiv;
• Responsabili si specialisti pe probleme privind managementul anti-mita;
• Responsabili implicati in proiectarea, implementarea si gestionarea SMAM in cadrul unei organizatii.
Tematica
• structura standardului SR ISO 37001:2017, analiza cerintelor individuale;
• principiile Sistemului de Management Anti-Mita (SMAM);
• politica SMAM;
• evaluarea riscurilor de luare/dare de mita, metodologie;
• abordarea procesuala a SMAM;
• leadership organizational;
• responsabilul cu gestionarea SMAM si rolul sau in organizatie;
• planificarea implementarii SMAM si verificarea ei;
• imbunatatirea SMAM;
• implementarea SMAM: Due diligence, verificari financiare si non-financiare, politica de acordare a cadourilor, ospitalitate si alte beneficii;
• verificarea implementarii SMAM;
• simularea unui audit intern, raportarea rezultatelor;
• exercitii (ex: analiza de riscuri privind luare-darea de mita, procesul de investigare).
Competente dobandite
• cerintele SR ISO 37001:2017 privind Sistemul de Management Anti-Mita (SMAM);
• integrarea SMAM cu alte standarde ale sistemelor de management, pornind de la abordarea bazata pe risc si coroborand cu Anexa SL – High-level structure;
• intelegerea conceptelor cheie de management anti-mita;
• introducerea sistemului de management anti-mita in organizatie;
• asigurarea competentelor pentru implementarea unui sistem de management anti-mita;
• planificarea si operationalizarea sistemelor de management, competenta si evaluare;
• instrumentele necesare pentru a re-evalua propriile practici si de a identifica riscurile si oportunitatile de imbunatatire.